6 patarimai duomenų apsaugos ir privatumo kultūros formavimui

 

Ekspertų nuomone, nepakanka vien paskelbti duomenų klasifikacijos nuorodas darbuotojams ir peržiūrėti šią temą kartą per metus. Kiekviena įmonė savo terpėje palaipsniui turi formuoti duomenų apsaugos ir privatumo modelį:

1 Suprasti, kad informacija reikalauja apsaugos.

Asmens duomenys reikalauja apsaugos. Tai apima tokius akivaizdžius elementus kaip socialinio draudimo numeris, asmens vardas, pavardė, el. pašto adresas, telefono numeris, ar bet kokia jautri medicininė informacija.

2 Žinoti, kaip naujos technologijos gali paveikti privatumą.

Nauji automobiliai, kuriuose įdiegtos naujausiųjų technologijų programėlės, renka duomenis apie vairuotojus, ir netyčia gali atskleisti jautrią informaciją. Pavyzdžiui, automobilis gali nustatyti vietovę – ŽIV kliniką ar vėžio gydymo centrą, kurį asmuo aplanko, ir kaupti duomenis, kaip dažnai pacientas lankosi šiose vietovėse. Naudodamiesi tuo, automobilių gamintojai dažnai parduoda šią informaciją įmonėms, užsiimančioms prekyba ir marketingu, ir tai gali reikšti, kad trečioji šalis – įmonė gali daryti išvadą, kad klientas yra ŽIV viruso nešiotojas arba yra gydomas nuo vėžio.

Pasirašant sutartį su prekybininku ar automobilių įmone būtina įsigilinti į detales, nes turite teisę jiems nesuteikti teisės parduoti informacijos apie Jus trečiosioms šalims. Kol šis patarimas pirmiausia yra taikomas pirkėjams, įmonės turėtų pateikti šiuos naujus privatumo leidimus žmonėms, kuriems parduoda ar suteikia automobilius, taip pat ir darbuotojams, kurie nuomoja automobilius verslo kelionių metu.

3 Pateikti informaciją stipriomis žinutėmis.

Įmonės turi ne tik paskelbti duomenų klasifikacijos nuorodas darbutojams ir peržiūrėti šią temą kartą per metus. Kiekviena įmonė savo terpėje palaipsniui turi formuoti duomenų apsaugos ir privatumo modelį. Kai kurios įmonės rengia susitikimus kartą per tris mėnesius, tačiau vadovybei svarbu sekti privatumo nuorodomis ir jomis vadovautis bent kartą per mėnesį, netgi jei tai būtų tik patarimų sąrašas bendrame elektroniniame laiške. Informacinių skelbimų pakabinimas bendrose erdvėse ir dalijimasis video, kuriuose aiškinama kaip tvarkyti svarbią ir jautrią informaciją taip pat padėtų.

4 Žinoti, kaip apsaugoti jautrią informaciją.

Daug įmonių neturi taisyklių, kaip ir kur laikyti asmens ir/ar jautrią informaciją. Mažos įmonės gali tik turėti spinteles su stalčiais dokumentų užrakinimui, kol stambios įmonės gali turėti specialias saugyklas ar sandėlius, kur jie laiko tokią medžiagą. Dauguma įmonių turi šifravimo standartus skaitmeninei informacijai, taip pat ir dokumentų sunaikinimo reikalavimus.

5 Mokyti darbuotojus kaip reaguoti, jeigu jie pastebi įsilaužimą.

Kai kuriose įmonėse darbuotojai paprasčiausiai apie privatumo pažeidimus turi pranešti savo vadovui / prižiūrėtojui (angl. supervisor). Tai ne visada prasminga, nes vadovas gali būti užsiėmęs susitikimuose ar išvykoje, o įvykus saugumo pažeidimui reikėtų neuždelsto reagavimo. Efektyvios įmonės, kurios saugumą traktuoja rimtai, turi el. paštą, telefono numerį ar tinklalapį, kur darbuotojai gali pranešti apie įvykusius incidentus. Taip pat svarbu turėti darbuotoją ar komandą, apsaugos operacijų centre (angl. SOC) ar IT skyriuje, kurie dirba su karštąja linija ir gali reaguoti patys arba pranešti apie teisės pažeidimą.

6 Naudoti stiprių slaptažodžių ir dviejų lygių autentifikaciją (angl. Two factor authentication).

Privatumas prasideda nuo stiprių slaptažodžių sukūrimo. Pažvelkime į finansinių paslaugų įmonių pavyzdį ir primygtinai reikalaukime, kad vartotojai prisijungtų su vartotojo vardu ir slaptaždodžiu bei PIN kodo įvedimu, kuris atsiunčiamas į mobilųjų telefoną. Žinoma, dviejų lygių autentifikacijos įtvirtinimas reiškia, kad kiekvienas privalo turėti veikiantį telefoną, kuris tinkamai užrakintas. Taigi žmonių mokymas, kaip apsaugoti jų telefonus, yra būtinas faktorius kuriant privatumo kultūrą.

Edvinas Jucikas
Verified
Labai, saunus vyrukai :} Vasara nusipirkus kompiuteri prieme greitai, patare ir suinstaliavo viska kas reikalinga kompiuteryje. Nutikus problemai, esant man uzsienyje paskambinus ir jiems per nuotoli prisijungus sutvarke gedima! Rekomenduoju! Paslaugus, saziningi, ir nusimanantys savo darba zmones!
Edvinas Jucikas
2021-01-14
Klaudijus Petruskevicius
Verified
Puikiai dirbantys profesionalai. Dar Kaune nebuvome sutikę operatyviau ir kokybiškiau dirbančių kompiuterių specialistų. Ne tik kad patys atlieka darbus nepriekaištingai, bet ir ištaisė klaidas, ką buvo mums pridarę kitoje firmoje. Kainos ir kokybės santykis! Rekomenduoju.
Klaudijus Petruskevicius
2021-01-14
Deimante
Verified
Super aptarnavimas! Iškart atnešus kompiuterį apžiūrėjo problemą ir ne tik, negaili savo laiko, pataria ir profesionaliai dirba. Nuo šiol lankysiuosi tik čia :) Ačiū
Deimante
2021-01-13
Agneta Gustienė
Verified
Operatyviai atliko svo darbą
Agneta Gustienė
2021-01-11
Laima G.
Verified
Labai ačiū darbuotojams už gerą ir profesionalų darbą! Tikri profai! Mandagus, greitas aptarnavimas. Tikrai rekomenduoju :)
Laima G.
2021-01-08
Irena Karkauskiene
Verified
LABAI GERAS ,MALONUS IR PRPOFESIONALUS APTARNAVIMAS.REKOMENDUOJU SIUOS MEISTRUS.
Irena Karkauskiene
2021-01-08
Ruta Noreikaite
Verified
Labai malonūs ir paslaugūs vyrukai, matosi kad turi ilgametę patirtį ir išmano savo darbą.
Ruta Noreikaite
2021-01-07
Marius Jonikaitis
Verified
Gerai ir greitai remontuoja kompiuterius.
Marius Jonikaitis
2021-01-06
Diana Rimdzeviciene
Verified
Puikiai atliktas darbas karantino metu tiesiog už ačiū! Rekomenduoju
Diana Rimdzeviciene
2020-12-29
Eglė Mirklienė
Verified
Greitai ir kokybiškai išspręstos kompiuterio problemos. Dėkoju Jums!
Eglė Mirklienė
2020-12-29
Call Now Button+37065922259